Jan Terlouw speech over 'vertrouwensdemocratie'

• Een 85-jarige die zegt hoe het is. Er hangen geen touwtjes meer uit de brievenbussen. We vertrouwen elkaar niet meer.

• Ik heb het op TV gekeken. Kan deze man alleen maar gelijk geven. Wat vertelt die man het prachtig!

Jammer dat de laatste quote niet op deze video te horen is. Daarom doe ik hem even.

“Ik heb een prachtig leven gehad en ik wil dat jullie het ook hebben” applaus

• “Wat is nou eigenlijk het probleem, is het een technisch probleem? Kunnen we geen duurzame energie uit alles wat de zon oplevert maken. Ach mensenlief, we kunnen toch alles. We kunnen gaatjes graven op mars. We kunnen operaties doen via bloedvaten. We kunnen internet bouwen. We kunnen ogen repareren met laserstralen. We kunnen bijna alles. Zouden we dan werkelijk niet uit die overvloed van zonne-energie een beetje elektrischiteit kunnen maken. Simpel.”

De economie is het probleem. Tegenwoordig moet alles geld opleveren. Levert het geen geld op dan mag het niet op de markt komen en zal het vanaf alle kanten tegengewerkt worden. Men spreekt niet over vertrouwen, maar over een economisch probleem.

Als er een tijd komt dat iedereen rijk is, is niemand rijk.

• @King zegt in Jan Terlouw speech over 'vertrouwensdemocratie':

“Wat is nou eigenlijk het probleem, is het een technisch probleem? Kunnen we geen duurzame energie uit alles wat de zon oplevert maken. Ach mensenlief, we kunnen toch alles. We kunnen gaatjes graven op mars. We kunnen operaties doen via bloedvaten. We kunnen internet bouwen. We kunnen ogen repareren met laserstralen. We kunnen bijna alles. Zouden we dan werkelijk niet uit die overvloed van zonne-energie een beetje elektrischiteit kunnen maken. Simpel.”

De economie is het probleem. Tegenwoordig moet alles geld opleveren. Levert het geen geld op dan mag het niet op de markt komen en zal het vanaf alle kanten tegengewerkt worden. Men spreekt niet over vertrouwen, maar over een economisch probleem.

Als er een tijd komt dat iedereen rijk is, is niemand rijk.

Daar gaat deze hele speech niet over. Het gaat over het vertrouwen in elkaar. De wereld draait om geld maar dat is een bijzaak. Het vertrouwen in elkaar is er niet meer.

• Global Moderator

Net nog met @Eximius over gehad, wat een baas.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.