Amy (2) in ziekenhuis door doorrijder

• Moderator

Wie is de automobilist in een zwarte Fiat, die een moeder en haar 2-jarige dochtertje donderdagmiddag heeft aangereden op de Stadionweg in Rotterdam-zuid?

0_1471642740591_fb_img_1471541640592-700x394.jpg

Het meisje, Amy, ligt met een beenwond en een hersenschudding in het ziekenhuis, zo vertelt een familielid aan Hart van Nederland.

Donderdagmiddag rond kwart voor twee waren moeder Mandy, dochter Amy en oma Jolanda te voet op weg naar huis. Bij groen licht staken ze de drukke Stadionweg over, toen de zwarte auto met scheurende banden op hen af kwam. Mandy trok in een reflex de buggy terug, maar ze was net te laat en de wandelwagen werd door de auto geraakt. Amy vloog uit de buggy en kwam met haar hoofd op de stoeprand terecht. Ook liep het meisje bij de botsing een nare vleeswond aan haar been op.

De automobilist ging er als een speer vandoor; helaas is het kenteken van de wagen niet bekend. De politie gaat camerabeelden van de Stadionweg uitkijken of ze de zwarte auto kunnen spotten.

Update, 19.08: Amy is inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis. Ze is blij om weer thuis te zijn, waar ze flink aan het bijslapen is.
    Mocht u Amy met een kaartje een hart onder de riem willen steken, dan kunt u die post sturen naar de redactie van Hart van Nederland. Wij zorgen ervoor dat de kaartjes bij Amy terecht komen.

Het adres is: Rietlandpark 343, 1019 EM Amsterdam.

http://www.hartvannederland.nl/algemeen/2016/amy-2-ziekenhuis-door-doorrijder/

• Ik zag het in hart van Nederland. Er is maar één vraag die je kunt stellen aan de dader. Waarom ben je niet gestopt? Dat je van de schrik en paniek misschien in eerste instantie doorrijdt, kan ik begrijpen. Maar ga na de schrik terug om te kijken of alles oké is en of je kunt helpen.

• Global Moderator

Doorrijders mogen van mij part aan het gas.

Maargoed, als ze de dader te pakken krijgen krijgt hij hoogstwaarschijnlijk een waarschuwing. Viva La Nederlandia

• @KEEN Lijkt me niet, dit zit al niet ver weg van dood door schuld.
    Rijbewijs wordt afgepakt, fikse boetes, cel etc.

Maar ja…dat is als ie gevonden wordt.

• Ze zal het vast verdient hebben :P

• @Blauwebaret zegt in Amy (2) in ziekenhuis door doorrijder:

Ze zal het vast verdient hebben :P

Alle kinderen verdienen dat

• @Vink Ik mag jou nu al

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.