Doodstraf

• | 4

Youtube Video

+ Punten als je vooraf je hier je mening dropt ook het filmpje kijkt.
    Iedereen heeft hier wel een mening over, het is ook een veelvoorkomend en ‘makkelijk’ punt om over te discussiëren gezien het een flinke impact heeft (en er dus juist snel bij nagedacht word).

Denk je dat er ooit een toekomst zou zijn waar in alle gebieden iets zoals dit zal gelden? Denk je dat het een impact zal hebben als het zou vergelijken met een ‘parallel’ universum waarbij dit niet gedaan wordt?

• | 23

Er kort door de mocht gezegd. Ik ben voor de doodstraf als iemand het leven van een ander afneemt en dit is vastgelegd op een camera.

• Global Moderator
    | 1529

Ik weet het niet zeker. Alleen als het over- over- overduidelijk is zou ik misschien voor de doodstraf zijn. Maar wie ben ik om over een leven van een ander te gaan?

• Moderator
    | 153

Hij heeft wel een punt, mensen zijn veelste pussy als het op jeugdzorg enzo aankomt. Mogen van mij betreft harder aanpakken.

• Teamleider
    | 29

@bloemie zegt in Doodstraf:

Maar wie ben ik om over een leven van een ander te gaan?

Wie is een ander om over het leven van jou te gaan?
    Als mensen stoppen met elkaars leven afnemen hoeft de doodstraf niet terug te komen.

• | 1061

Een doodstraf is in mijn ogen een minder erge straf voor de gevangene dan een levenslange opsluiting. Met de dood komen sommige mensen er te makkelijk vanaf

• | 142

@Sander zegt in Doodstraf:

Een doodstraf is in mijn ogen een minder erge straf voor de gevangene dan een levenslange opsluiting. Met de dood komen sommige mensen er te makkelijk vanaf

Dat klopt, echter is het een stuk goedkoper om iemand af te schieten ipv 50 jaar vast te zetten op kosten van de staat/overheid (lees: belastingbetaler)

• | 1061

@Eximius Ik zou de bron op moeten zoeken, maar volgens mij was het duurder om een gevangene te doden dan levenslang opsluiten. Had te maken met andere shit eromheen

• | 142

@Eximius Ik zou de bron op moeten zoeken, maar volgens mij was het duurder om een gevangene te doden dan levenslang opsluiten. Had te maken met andere shit eromheen

Dan moeten ze ervoor zorgen dat de hele papierhandel eromheen wat efficiënter geregeld wordt. :P

• | 1061

@Eximius En het juridische gedeelte duurt dacht ik ook langer en is uitgebreider dan bij een levenslange gevangenisstraf. Zal vanavond wel ff de bron weer opzoeken als ik het niet vergeet en tijd/zin heb

• | 142

@Eximius En het juridische gedeelte duurt dacht ik ook langer en is uitgebreider dan bij een levenslange gevangenisstraf. Zal vanavond wel ff de bron weer opzoeken als ik het niet vergeet en tijd/zin heb

Na even googelen had ik het snel gevonden, het blijkt inderdaad dat een doodstraf 2 tot 10 keer zo duur is als gewoon iemand vastzetten.

• | 23

@Eximius waar zitten die kosten hem in dan?

• Global Moderator
    | 1529

Het probleem in de landen waar de doodstraf gegeven mag worden is dat er heel veel fouten worden gemaakt helaas.

• | 0

Ook een prima alternatief voor de doodstraf imho

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.