Hitte(golf) op komst

• Als je naar het weer van dit weekend kijkt zou je het niet zeggen, maar er is hitte op komst. Volgende week woensdag, donderdag en vrijdag kan het met name in zuidelijk en oostelijk Nederland tropisch warm worden met temperaturen rond 30 en 31 graden. Misschien nog wel warmer. Het verloop van het weer volgende week zaterdag en zondag is nog onzeker. Maar de kans op een hittegolf lijkt voor zuidelijk Nederland groot. Als De Bilt meegaat met tropische temperaturen op woensdag, donderdag en vrijdag dan wordt de kans op een landelijke hittegolf groot.

qY8GRTe.jpg

We spreken van een hittegolf als in een periode van 5 dagen elke dag een maximumtemperatuur van 25 graden of hoger wordt gemeten. Binnen deze periode van vijf dagen moet er drie dagen op een rij een maximumtemperatuur van 30 graden of hoger worden bereikt. Ook is er sprake van een hittegolf bij een periode met zeven dagen met 25 graden of hoger, waarvan op drie dagen 30 graden of hoger wordt gemeten.

• Global Moderator

Laat maar komen, heb er wel zin in.

• Moderator

Kan ik weer eindelijk keertje dumpert reeten kijken in me tuin met een lekker biertje erbij

• Ik ben er klaar voor.

• lekker

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.