Seksisme

• Global Moderator

Seksisme is discriminatie op basis van geslacht en het komt vaker voor bij vrouwen dan bij mannen. Het is ook heel vaak onbedoeld positief. Dit topic wilde ik dus al langer aanmaken, omdat ik veel last heb van seksistische mensen om me heen. Niet alleen met mensen die van graff houden, ook daarbuiten.

Ik vroeg me dus af: Zijn er hier mensen die hinder ondervinden van seksisme? Zo ja, waarom denk je dat ze dat doen? Wat kunnen we er tegen doen? Heb je er vaak last van? (En meer van dat soort vragen)

Zijn er mensen die dit onzin vinden? Ook dan ben je welkom om je verhaal te doen. En natuurlijk ook als je man bent.

Kom maar op!

• Global Moderator

Zoals je al in mijn andere topic hebt kunnen lezen ondervind ik hinder van andere graffspotters en -schrijvers. Ze vinden mij opeens beter nu ze weten dat ik een vrouw ben. Anders bestond ik niet. = positieve discriminatie

Een vriendin van mij is sinds een tijdje helemaal into free the nipple. Ze draagt geen beha’s meer en het zou ook tof zijn als ze zonder topje over straat kan. Dit is erg seksistisch en krom, want vrouwenborsten blijven immers een lustobject. Als je dit zou ‘legaliseren’ stel je de vrouw boven de man.

Iemand die ik ken hemelt vrouwen helemaal op en hij zou het een eer vinden om een vrouw te mogen verwennen en zien dat ze aan het genieten is. Dit is weer een voorbeeldje van wanhoop gone wrong, dat resulteert in seksisme. Vrouwen zijn immers geen halfgoden, maar gewoon mensen, net zoals jij en ik.

Dit zijn een paar voorbeelden, mocht je je niet voor kunnen stellen wat seksisme nou is.

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.