Gierige acties

• Global Moderator

Iedereen kent wel iemand die gierig is, of misschien ben je het zelf wel. Hoe dan ook, dit soort situaties leveren altijd leuke verhalen op. En het leek me dan ook leuk als we die met zijn allen zouden delen. Hoe WTF-er hoe beter!

TS begint:
    Ooit, heel ooit, had ik een vriend en hij leerde iemand op het internet kennen. Op de avond dat wij in ‘t echie kennis zouden maken, gingen we pizza eten. Niet zomaar pizza, maar we aten pizza omdat het in de aanbieding was. De derde kregen we namelijk gratis. En de gast en ik moesten 5 euro betalen. :’)
    Na het eten zei die vriend ineens: “Ja, ik wil nog wel dat jullie 5 euro betalen voor de pizza!” ik heb niks betaald, onze gast was zo verbaasd dat hij toch maar wel betaalde. Wij hebben hem daarna nooit meer gezien of gesproken :’)

Diezelfde ‘vriend’. Ik was een keer weggelopen van huis en ik kreeg van hem onderdak. Daarom wilde ik een cadeautje voor hem maken, alleen had ik weinig geld. Ik had hem de situatie uitgelegd, maar toch wilde hij het cadeautje. Na een tijdje ging hij bijna elke dag vragen wanneer het cadeautje kwam, want ik had gezegd dat hij het kreeg EN HIJ WILDE HET HEBBEN. Waarom? Hebben. Ik ben zo blij dat het contact tussen ons verwaterd is. Ik heb hem alleen nog maar op Facebook voor eventueel leedvermaak.

Nu jullie. <3

• Haha, mooi verhaal.

Daar kan ik niet aan tippen xD

• Moderator

Iemand vroeg mij een keer op een date, en toen gingen we pizza eten en naar de bios. Bij het pizza ding hadden we een beetje een fiasco, hij wilde namelijk een kinder pizza want dat was goedkoper, en dat mocht niet omdat hij dus duidelijk geen kind was. Skeer van het restaurant en van hem, ik heb toch voor mijn eigen pizza en bios kaartje betaald.

• Global Moderator

@Eximius zegt in Gierige acties:

Haha, mooi verhaal.

Daar kan ik niet aan tippen xD

Ook jouw verhalen zijn welkom!

• @bloemie In dat tweede gedeelte kan ik me herkennen, als iemand mij zegt dat ik iets ga krijgen…dan wil ik 't ook, niet om het te hebben, maar omdat het gezegd is :P.

Verder ben ik ook gierig op sommige fronten.

• Bij het lopende buffet eet ik me graag vol, echter had ik op het einde wellicht iets te veel softijs op mijn bord gedaan, en ik wist al dat het geen goed idee zou zijn.
      Voor elke portie die ik zou laten liggen moest ik 1 of 2 euro betalen, no fucking way dus.
      Ik heb het opgegeten, ben naar buiten gegaan, heb een ferme portie softijs overgegeven bij een nabijgelegen tandarts, en weer naar binnen gegaan alsof er niets aan de hand was.

• Andere was in Tsjechië, ik vind dat als we moeten dokken om ergens te verblijven, dat we recht hebben op gratis gebruik van de douche ruimtes, ook niet dus.
      Kortom ik heb bij bijna alle mogelijkheden gebruik gemaakt van de ijs koude rivier of van de koude douche, puur vanwege het feit dat ik extra moest betalen voor de douche.

Als het aankomt op andermans geluk/gezondheid ben ik een stuk minder gierig, dus ik vind 't nog prima zo.

• Global Moderator

@Buffela zegt in Gierige acties:

@bloemie In dat tweede gedeelte kan ik me herkennen, als iemand mij zegt dat ik iets ga krijgen…dan wil ik 't ook, niet om het te hebben, maar omdat het gezegd is :P.

Verder ben ik ook gierig op sommige fronten.

• Bij het lopende buffet eet ik me graag vol, echter had ik op het einde wellicht iets te veel softijs op mijn bord gedaan, en ik wist al dat het geen goed idee zou zijn.
      Voor elke portie die ik zou laten liggen moest ik 1 of 2 euro betalen, no fucking way dus.
      Ik heb het opgegeten, ben naar buiten gegaan, heb een ferme portie softijs overgegeven bij een nabijgelegen tandarts, en weer naar binnen gegaan alsof er niets aan de hand was.

• Andere was in Tsjechië, ik vind dat als we moeten dokken om ergens te verblijven, dat we recht hebben op gratis gebruik van de douche ruimtes, ook niet dus.
      Kortom ik heb bij bijna alle mogelijkheden gebruik gemaakt van de ijs koude rivier of van de koude douche, puur vanwege het feit dat ik extra moest betalen voor de douche.

Als het aankomt op andermans geluk/gezondheid ben ik een stuk minder gierig, dus ik vind 't nog prima zo.

Nee dat snap ik. Ik vind ook dat je er recht op hebt als iemand dat afspreekt met jou. Maar die gast ging wel echt heel ver. Hij werd pissig op mij omdat ik het niet had. Terwijl ik het zelf zou maken en het minstens 2 maanden zou duren tot het eenmaal goed is. En ik zat op dat moment dik in de shit. Dan mag je wel iets meer respect tonen vind ik zo.

• Global Moderator

Ik eet best vaak bij mensen of met mensen mee zonder dat ik daarvoor betaal. Maar ik geef om de zoveel tijd een BBQ of een avondje gourmet en dan probeer ik dat zo een beetje recht te trekken. Alleen is het soms zo dat de mensen waar ik bij eet (ouders van… bvb) dat die dan niet komen. Maar ik ga ervan uit dat mensen zo niet in elkaar zitten en ik probeer op een andere manier iets terug te doen voor die mensen.

Ik vind mensen niet snel gierig. Ik heb ook geen problemen met meer geven en minder nemen. Als ik ‘meer’ heb dan een ander ben ik bereid meer te geven dan te krijgen, maar als ik weet dat diegene ‘genoeg’ heeft en gaat doen alsof hij/zij niks heeft. Dan kan ik me daar wel aan storen en zal ik iets minder vrijgevig zijn bij zo iemand.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.