Nieuwe carnavals hit inzending op Dumpert

• Moderator

Moet zeggen dat ik dit niet vind kunnen hoor. Tis immers meer een sinterklaas nummer.

• Moderator

‘Oh Sylvana’. Zo heet het nieuwe carnavalsnummer van zanger Rob van Daal uit Etten-Leur. En nee, de tekst slaat niet op Sylvana Simons, zo laat de zanger weten. “Maar dat de link wordt gelegd vind ik wel buitengewoon prettig”, zegt Van Daal. “Ik word helemaal plat gebeld, van De Wereld Draait Door tot aan Stuif es in”, klinkt het euforisch. “Iedereen wil me hebben.”

Het liedje gaat volgens Van Daal over een Russisch meisje, wier vriendje genoeg van haar zou hebben. Dat vriendje komt in de tekst verder niet voor. “Je moet wel je fantasie gebruiken”, zegt Van Daal. Het melodietje ligt gemakkelijk in het gehoor: 'Oh Sylvana, wat ben je toch een zielepiet. Oh Sylvana, waarom pak jij je koffers niet. Je trekt alles uit z’n verband. Waarom ga jij niet emigreren, ‘t is met jouw weer k… met peren, je trekt alles uit z’n verband.’ Wie denkt dat deze tekst slaat op Sylvana Simons, sinds juni van dit jaar actief in de politieke beweging DENK, die heeft het volgens de zanger mis.

‘De hele dag maar klagen en maar zeuren. Hela hé, hela ho. Zoals jij het wilt zo moet het ook gebeuren. Ja het kan alleen maar zo. Ik ben het beu, ik ben het zat. Ik heb het echt met jou gehad’, zingt Van Daal verder. Waarna ‘Sylvana’ opnieuw het advies krijgt te emigreren: ‘Jij weet echt alles beter, alles moet op jouw manier, alles wat brandt maak jij heter, Sylvana doe mij een plezier.’

Stoomboot
    Halverwege het nummer is de melodie van ‘Zie ginds komt de stoomboot’ te horen. Geen verwijzing naar de zwartepietendiscussie, waarin Simons een zekere rol speelt, bezweert de zanger: “Ik werd er door anderen op geattendeerd. Tekst en muziek zijn geschreven door de gebroeders Ko. Ik meende er zelf het Wilhelmus in te horen, maar inderdaad, het lijkt verdomd veel op ‘Zie ginds’. Iedereen vraagt me nu ook wat ik van die pietendiscussie vind. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in politiek. Maar ik heb wel een mening over Sinterklaas ja. Dat is een kinderfeest en daar moet je vanaf blijven.”

Bron

• @Superman zegt in Nieuwe carnavals hit inzending op Dumpert:

**‘Oh Sylvana’. Zo heet het nieuwe carnavalsnummer van zanger Rob van Daal uit Etten-Leur. En nee, de tekst slaat niet op Sylvana Simons, zo laat de zanger weten. “Maar dat de link wordt gelegd vind ik wel buitengewoon prettig”, zegt Van Daal.

8VFe0cL.png

Ik blijf carnavalsmuziek verder kut vinden.

• Moderator

@Superman hahahhaa wat een eindbaas

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.