Geschorst omdat we rookte op toilet

• Ik ben met 2 vriendinnen tot en met vrijdag geschorst en maandag moeten we met een van onze ouders of verzorgers op school komen voor een gesprek met de mentor. We hebben vanmorgen gerookt op het toilet en daardoor is er een stille brandmelder af gegaan. Toen kwamen er allemaal mensen aan die dachten dat er brand was of dat we brand aan het stichten waren. We hebben eerst onze mond gehouden en gezegd dat we niks aan het doen waren en onze haren hadden geföhnd en dat het daarom zo raar rook. Maar daar trapte ze niet in. We moesten bij de rector komen en daar hebben we eerlijk gezegd dat we hadden gerookt op het toilet. We werden per direct geschorst en onze ouders hebben een mail ontvangen. Ik weet niet wat mijn ouders ervan gaan zeggen, mijn moeder rookt zelf ook maar ok denk dat ze het niet leuk vinden dat ik het heb verzwegen voor ze. Ik rook al vanaf de zomervakantie en dat weten mijn ouders nog niet. In dat gesprek van maandag heb ik ook geen zin. Ik ben bang dat ze ons langer schorsen of van school verwijderen. Ik ben zo kwaad op mezelf dat ik niet weet wat ik moet doen. Ik weet ook niet of er kosten zijn gemaakt door de school als dat stille alarm af gaat.

:’(

• Moderator

In principe zullen er geen kosten gemaakt zijn lijkt mij, dat alarm hangt er toch al, en die kunnen echt wel tegen een beetje rook. (Zijn ze voor gemaakt) Dat je gerookt hebt is niet zo handig, maar dat zul je zelf nu ook wel doorhebben en genoeg te horen krijgen. Wees gewoon eerlijk in het gesprek en laat merken dat je er ook echt spijt van hebt. Misschien zullen ze dit zien en de straf eventueel verminderen. Om iemand van school af te gooien voor roken lijkt me wel erg extreem, tenzij je op een streng katholieke school zit of iets dergelijks.

Ga gewoon het gesprek in met een beetje optimisme, probeer niet arrogant of iets dergelijks over te komen, meer sympathiek, en leg uit waarom je het gedaan hebt. Ik denk dat het dan wel mee zal vallen. :)

• Global Moderator

Het lijkt me sowieso sterk dat ze je gaan verwijderen van school om iets wat ongevaarlijk is. Probeer sympathie te kweken, wees eerlijk en wees bereid mee te werken. Dan zal er niet zoveel gebeuren :)

• Tja niet zo slim, maar als ik jou was zou ik gewoon eerlijk zijn en meewerken. Qua kosten zal het wel niks zijn, dat is alleen als er daadwerkelijk brandweer uitgerukt is.

• Laat ze dit topic zien :).

Anyway…als er geen brandweer uitgerukt is zullen de kosten inderdaad geen ramp zijn, maar dat je 't probeert is wel…sneu.
    Schorsen kan ik nog begrijpen, verwijderen gebeurt denk ik niet (als dit het enige is). Geen idee hoe je voor de rest op school bent.

• Niemand focust zich op het echte probleem hier: Waarom begin je uberhaupt met roken? Al die verhalen van mensen die proberen te stoppen en je maakt alsnog het besluit om het maar te proberen? Daarna zo wanhopig maar je stokkie willen opsteken dat je in een fucking toilet van een school gaat staan roken.

Wil je lekker schijten, heb je van die personen die gaan roken naast je op het toilet.

Hoe dan ook, niet druk om maken, sorry meneer, ik zal het niet meer doen, puppy oogjes en voortaan buiten je kankerstokkies oproken :) Of gewoon stoppen en vapen ofzo. Respect voor vapers :)

• @Appeltaart zegt in Geschorst omdat we rookte op toilet:

Niemand focust zich op het echte probleem hier: Waarom begin je uberhaupt met roken? Al die verhalen van mensen die proberen te stoppen en je maakt alsnog het besluit om het maar te proberen? Daarna zo wanhopig maar je stokkie willen opsteken dat je in een fucking toilet van een school gaat staan roken.

Wil je lekker schijten, heb je van die personen die gaan roken naast je op het toilet.

Hoe dan ook, niet druk om maken, sorry meneer, ik zal het niet meer doen, puppy oogjes en voortaan buiten je kankerstokkies oproken :) Of gewoon stoppen en vapen ofzo. Respect voor vapers :)

Dit

• @Appeltaart zegt in Geschorst omdat we rookte op toilet:

Waarom begin je uberhaupt met roken?

Omdat ik dat lekker vind en vriendinnen doen het ook. Het zijn geen goede redes maar ik vind het lekker.

Ik doe het niet om stoer te zijn.

• Mijn ouders hebben een mail ontvangen van de mentor en ik heb nu de dagen dat ik niet naar school mag huisarrest. Maandag om half 11 moeten mijn ouders naar school gaan en met mijn mentor praten, ze waren niet boos omdat ik rookte maar waren wel boos omdat ik op school rookte in de toiletten. Ik had naar een rookruimte moeten gaan dan was er niks aan de hand.

• @Aurora-Fecta zegt in Geschorst omdat we rookte op toilet:

Mijn ouders hebben een mail ontvangen van de mentor en ik heb nu de dagen dat ik niet naar school mag huisarrest. Maandag om half 11 moeten mijn ouders naar school gaan en met mijn mentor praten, ze waren niet boos omdat ik rookte maar waren wel boos omdat ik op school rookte in de toiletten. Ik had naar een rookruimte moeten gaan dan was er niks aan de hand.

Ik vind het nog al over komen als een vrij strenge school.

• Serieus? Vind het een vrij normale handeling van school.
    Ga me niet zeggen dat je Nederland ook al streng vind :P.

• Global Moderator

@Eximius zegt in Geschorst omdat we rookte op toilet:

@Aurora-Fecta zegt in Geschorst omdat we rookte op toilet:

Mijn ouders hebben een mail ontvangen van de mentor en ik heb nu de dagen dat ik niet naar school mag huisarrest. Maandag om half 11 moeten mijn ouders naar school gaan en met mijn mentor praten, ze waren niet boos omdat ik rookte maar waren wel boos omdat ik op school rookte in de toiletten. Ik had naar een rookruimte moeten gaan dan was er niks aan de hand.

Ik vind het nog al over komen als een vrij strenge school.

Dit dus, toen ik op school zat zagen de toiletten blauw van de rook, brandgaten in de deksels van die waterbakken e.d.

Of wij hadden een school die alles accepteerde, dat kan ook 😋

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.