Moreel dilemma

• Moderator

lY90gDe.jpg

Stel je voor dat een trein heel hard over een spoor rijdt. Op het spoor liggen vijf mensen vastgebonden die je niet kent. De trein rijdt rechtdoor en de vijf voor jou onbekende mensen zullen dood gaan. Maar: jij staat bij de wissel. En jij hebt een hendel waardoor je kunt zorgen dat de trein de andere kant op gaat, maar… daar ligt de liefde van je leven op het spoor ligt vastgebonden.

Wat zou je doen? Haal je de hendel over of niet?

• Ik zou de hendel absoluut overhalen!
    Dan gaat de trein terug :).

#spelenmetwoorden
    giphy.gif

• Moderator

Halverwege en de trein crasht?

• Moderator

Putin bellen

• Global Moderator

Ik zou de trein door laten rijden. Ongeacht of die ene mijn ‘geliefde’ zou zijn of niet. Zodra ik de hendel zou overhalen dat de trein van spoor wisselt heb ik een handeling verricht met een dode als gevolg. Dus door die handeling ben je een moordenaar. Dat gevoel heb ik minder als ik geen handeling verricht en dat daardoor 5 mensen dood gaan.

• Niks doen en filmen hoe de trein over 5 mensen raast 8.png

@KEEN zegt in Moreel dilemma:

Ik zou de trein door laten rijden. Ongeacht of die ene mijn ‘geliefde’ zou zijn of niet. Zodra ik de hendel zou overhalen dat de trein van spoor wisselt heb ik een handeling verricht met een dode als gevolg. Dus door die handeling ben je een moordenaar. Dat gevoel heb ik minder als ik geen handeling verricht en dat daardoor 5 mensen dood gaan.

Als je niks doet ben je schuldig aan 5 moorden, omdat je niet hebt ingegrepen waar je dat wel kon.

• Moderator

@Vink hahahahahah

• @heey321 zegt in Moreel dilemma:

Halverwege en de trein crasht?

Koppen er af en de voeten van je liefje :P.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.