Dít is waarom je je telefoon voelt trillen, zelfs als dit niet zo is

• Het blijkt dat het eigenlijk heel normaal is als je je telefoon hoort of voelt trillen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet het geval is. Een onderzoek dat werd gepubliceerd in ‘Computers in Human Behavior’ bewees dat maar liefst 89 procent van de mensen deze zogenaamde spookvibraties meemaakt, met een gemiddelde van eens in de twee weken.

Minder vibraties, meer me-time
    De auteur van het onderzoek, Michelle Drouin, zegt dat we in principe afgesteld zijn om signalen - zoals vibraties voor een sms of telefoontje - op te vangen. Vooral wanneer je een bepaald bericht verwacht of twijfelt of je een trilling voelt, kan het snel aanvoelen alsof je telefoon daadwerkelijk trilt. Dit gebeurt al helemaal snel als je gestrest bent. Conclusie: dit idee zit daadwerkelijk tussen je oren en je zorgt ook nog eens zelf voor dit irritante fenomeen.Gebeurt het voor jou veel vaker dan eens per twee weken, en ben je het een beetje zat? Dan is minderen met je telefoon de enige echte oplossing. Leg je telefoon elke dag gedurende een paar uur uit het zicht en zet deze op stil of helemaal uit. Na een week merk je al snel dat de spookvibraties op zullen houden, of in ieder geval verminderen.

Het onderzoek
    Bron MSN

• Gemiddeld eens in de twee weken? Maak daar bij mij maar gemiddeld eens in de twee uur van :’)

• Nooit last van gehad, ik zie dit als een goed teken.

• Global Moderator

Ik heb er weleens last van gehad ja, maar zie dit niet als hinderlijk

• Moderator

ik voel ook wel eens trillingen maar dat komt meer door mijn ms :P

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.