[Recept] Ketjap Macaroni

• Global Moderator

Dit is een lekker pasta recept, weer eens iets anders dan rode of witte saus bij de macaroni!

Hier zijn de ingredienten voor 2 personen
    75ml Ketjap manis
    een halve prei
    rode paprika
    gele paprika
    2 speklappen (bij voorkeur zonder zwoerd)
    200-250 gram volkoren macaroni
    1 eetlepel (wok)olie
    2 eieren
    kroepoek
    gebakken uitjes

caZL1A4.jpg

De bereiding:
    Begin met het in stukjes snijden van je speklap, snijd deze in reepjes van maximaal 1cm breed.

Maak een simpele marinade van 1 eetlepel (wok)olie en 2 eetlepels ketjap, en voeg hier de reepjes speklap aan toe. Zet dit even aan de kant tijdens het snijden van de groente.

Snijd de prei in de lengte door het midden, en snijd 1 van deze helften in dunne (halve) ringen.
    Maak de paprika schoon, en snij deze in blokjes van ongeveer 1 bij 1 cm.

Als het goed is ziet het er ongeveer zo uit:

IN3e5xj.jpg

Bewaar de prei en paprika appart van elkaar.

We beginnen nu met een pan water op te zetten voor de macaroni.

Ok, zet een koekenpan op het vuur en laat deze goed heet worden.
    Omdat er al olie in je marinade zit hoef je verder geen boter of olie toe te voegen.
    Doe de spek reepjes in de pan en bak deze tot ze mooi bruin zijn en je hele huis naar ketjap ruikt.

Voeg nu de prei toe aan het vlees. Laat dit lekker bakken tot de prei helemaal gaar en zacht is geworden.

Op het moment dat je de prei aan het vlees toevoegt, kun je ook de macaroni in de pan met water doen. Kijk op de verpakking voor de kooktijd van de macaroni. Kook de macaroni 1-2 minuten korter dan aangegeven op de verpakking.

Als de prei goed zacht is, zet je het vuur van de pan met vlees laag, en voegt de paprika toe. Dit laat je zo staan tot de macaroni gekookt is.

Giet de macaroni af en voeg deze toe aan de pan met vlees.
    Als het goed is heb je nog wat ketjap staan, voeg deze toe aan je pan met macaroni, en meng alles goed met elkaar!

EjILzK7.jpg

Draai nu het vuur uit, leg een deksel op de pan en laat dit even staan.

Bak ondertussen je eieren zoals jij ze graag hebt, wil je roerei maak je roerei, wil je een spiegel ei, dan bak je een spiegel ei.

Als je de macaroni op het bord hebt gedaan, met het eitje er naast, strooi dan een beetje gebakken uitjes over de macaroni en zet een bakje kroepoek op tafel!

Ik wens jullie smakelijk eten!

ZR03rcd.jpg

Dit is een makkelijk recept, ook makkelijk uit te breiden voor meer personen. Je kunt eventuele restjes ook makkelijk invriezen en opwarmen als je een keertje geen zin hebt om te koken!

• Lijkt mij wel lekker dit. Misschien een keer proberen

• Global Moderator

@Sander
    @KEEN stond na het eten de laatste hapjes uit de pan te scheppen in de keuken xD

• Global Moderator

Deze ga ik ook proberen! Alleen heb ik gisteravond boodschappen gedaan voor de rest van de week :c

• Het ziet er een beetje uit als een bord kots maar het is zo fucking lekker :P

• Moderator

Bedankt voor het recept, ik ga het vrijdag maken.

• Global Moderator

@Pik-achu Top! Ik zou graag achteraf horen wat je ervan vond, of je ergens tegen aanliep en of het smaakte natuurlijk!

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.