modem herstart zichzelf paar keer per dag

• Wij hebben een modem en internet van Telfort. We hebben deze modem gekregen van Zyxel. https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-zyxel-p2602hw.htm

Afgelopen vrijdag viel de internet verbinding van alle apparaten uit, bedraad en WiFi. Na een minuut of 5 is de verbinding er weer.

Mijn vader is zei dat de modem zichzelf herstart als de verbinding wegvalt. Zodra we geen verbinding meer hebben zien we dat alle lampjes op het modem uit zijn en dat ze 1 voor 1 weer aangaan en knipperen. Als alle lampjes aan zijn en knipperen dan hebben we na 2 minuutjes weer internet op alle apparaten.

Mijn vader heeft gisteren met Telfort aan de telefoon gehangen en ze zeiden dat het probleem ligt bij ons in huis. Ze hebben een firmware update gedaan en daarna zou alles goed moeten werken. Maar vanaf vandaag hebben we weer hetzelfde probleem. Vandaag zijn er 4 momenten geweest dat we 5 minuten of langer geen internet hadden omdat de modem zichzelf opstart.

Mijn vader zegt dat hij vrijdag Telfort weer belt en dat ze het moeten komen maken in huis, en niet op afstand. Tot die tijd heeft iemand van jullie een oplossing wat we kunnen proberen?

• @Jenn zegt in modem herstart zichzelf paar keer per dag:

Wij hebben een modem en internet van Telfort. We hebben deze modem gekregen van Zyxel. https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-zyxel-p2602hw.htm

Afgelopen vrijdag viel de internet verbinding van alle apparaten uit, bedraad en WiFi. Na een minuut of 5 is de verbinding er weer.

Mijn vader is zei dat de modem zichzelf herstart als de verbinding wegvalt. Zodra we geen verbinding meer hebben zien we dat alle lampjes op het modem uit zijn en dat ze 1 voor 1 weer aangaan en knipperen. Als alle lampjes aan zijn en knipperen dan hebben we na 2 minuutjes weer internet op alle apparaten.

Mijn vader heeft gisteren met Telfort aan de telefoon gehangen en ze zeiden dat het probleem ligt bij ons in huis. Ze hebben een firmware update gedaan en daarna zou alles goed moeten werken. Maar vanaf vandaag hebben we weer hetzelfde probleem. Vandaag zijn er 4 momenten geweest dat we 5 minuten of langer geen internet hadden omdat de modem zichzelf opstart.

Mijn vader zegt dat hij vrijdag Telfort weer belt en dat ze het moeten komen maken in huis, en niet op afstand. Tot die tijd heeft iemand van jullie een oplossing wat we kunnen proberen?

Mogelijk is er ergens een fout in de kabels, slijtage/breuk o.i.d.
    Ik heb hier de kabels vervangen toen ik een tijdje terug problemen had (inclusief de modem).

De problemen zijn aanzienlijk minder geworden daarna.
    Pas op met een monteur langs laten komen, die kan namelijk een lekker bedrag rekenen om een paar kabels te verwisselen (wat zelfs onhandige mensen kunnen).
    Die kabels heb ik samen met het modem gratis toegestuurd gekregen.

• Moderator

Het beste is om Overstappen naar Ziggo of KPN. Ik heb zelf ook problemen gehad met die kutmodems van Telfort. Ze werkte niet voldoende, slechte Wi-Fi, als er 3 apparaten op zitten dan heeft het modem het al moeilijk, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

De overstap die we hebben gemaakt naar Ziggo was de beste keuze die we gemaakt hebben (studentenhuis) We konden met 4 man met onze laptops, (game)PC’s, tablets en telefoons tegelijk online zijn, en in de 2 jaar dat we het hadden is het 1 of 2 keer uitgevallen. Maar na een handmatige herstart van het modem werkte alles weer naar behoren.

Mijn advies is overstappen, aangezien het modem wat jullie hebben uit 2012 komt kunnen jullie zonder problemen overstappen naar Ziggo of KPN.

Doe even een check op http://providercheck.nl wat op jullie postcode de beste keuze is, en welke provider jullie het beste kunnen nemen. Maar probeer te kiezen voor KPN of Ziggo.

• Na een korte zoektocht op het modem type kwma ik dit topic tegen.

https://forum.telfort.nl/internet-267/modem-herstart-vaak-vanzelf-30665

Ik denk dat je Telfort het beste kan bellen voor een nieuw modem of wat @Pik-achu zegt overstappen naar een andere (betere) provider.

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.