Wat is jullie betrokkenheid tot sport?

• Aangezien ik een uitgebreid fitness/wellness centrum werk wil ik hier wat content gaan leveren, deels voor eigen educatie, maar ook om discussie materiaal aan te gaan (want in de wereld van beweging/voeding zijn er al heel wat mythes en feiten).

Dus…welke sport doe/deed je?
    Ben je ooit met een dieet bezig geweest, of bewuster met voeding/gedrag om gegaan, en waarvoor (afvallen/aankomen/bloeddruk/cholesterol etc.)

Afhankelijk van wat jullie verband tussen sport is zal ik hier de topics daar (deels) op afstemmen.

• Global Moderator

Ik heb onder mma gezeten meer sport niet echt, waren sowieso verschillende vechtsporten in elkaar. Hier kwam ook een ander eet patroon bij kijken.

• @Davey Heb je nog interesse voor MMA? (Of iets ervan)

• Global Moderator

@Buffela altijd leuk, ik kijk wedstrijden, nieuwe technieken probeer ik nog te leren. Enz Enz het blijft leuk had er alleen de tijd en het geld er niet voor.

• Moderator

Ik doe niks meer aan sport, ik ging tot vorig jaar naar de gym maar wegens tijdgebrek laten vallen.

• Ik sport niet zo veel ik ga skeeleren 2 a 3 keer in de week als het goed weer is en als de scooter het niet doet dan fiets ik, maar verder krijg ik niet veel beweging :p

• Soms als ik zap is er voetbal op tv. Veel verder kom ik eigenlijk niet

• @Eend Skeeleren is zo’n ondergewaardeerde sport.
    Fcking relaxt.

• Elke zaterdag en zondag wielrennen, trainen en wedstrijden rijden. Dinsdag en donderdag avond bezoek ik de sportschool 2 uurtjes per avond.

Sport kijken doe ik niet, een vriend zit op voetbal en als hij een wedstrijd in de buurt heeft rij ik mee en kijk ik de wedstrijd maar andere wedstrijden volg ik niet in het voetbal.

• Ik zwem 4 of 5 avonden in de week maar voor ontspanning, niet voor sport. Ik doe buikspieroefeningen ik zit nu dagelijks op 3x 20, 2x 30, 4 x 20.

• Global Moderator

Ik sport niet, maar loop, ren en fiets heel veel. Als ik zin heb ga ik gewoon terug naar huis rennen ofzo in plaats van lopen.

En ik wil weer gaan zwemmen, maar niemand wil met me mee :(

• @Boca-Grande Train je specifiek voor wielrennen in de sportschool?

@Vink , doe je de buikspier oefeningen meer als gewoonte of doe je het om in vorm te komen/blijven?

@bloemie , Lopen/Rennen/Fietsen van A naar B of bewust tussendoor :)?

• Global Moderator

@Buffela zegt in Wat is jullie betrokkenheid tot sport?:

@Boca-Grande Train je specifiek voor wielrennen in de sportschool?

@Vink , doe je de buikspier oefeningen meer als gewoonte of doe je het om in vorm te komen/blijven?

@bloemie , Lopen/Rennen/Fietsen van A naar B of bewust tussendoor :)?

Als ik er zin in heb. Meestal van stage naar de bushalte ren ik ff een stukje. Mijn fiets staat bij mn ouders, maar als ik die pak, neem ik ook direct een omweg, waar ik ook naartoe ga (meestal een omweg door de plaatselijke hall of fame hier).

• Ik voetbal.

Al vanaf mijn 4e, waar ik vrij talentvol was en 8 jaar in de jeugdopleiding van Groningen heb gespeeld. Toen mijn kruisband 2x afgescheurd en nu speel ik 4e klasse amateurs gewoon voor de fun.

• @Powermind
    Veel voorkomende blessure helaas bij 't voetbal, verstandig dat je het nu op een lager pitje doet, doe je naast voetbal nog een andere sport (of fitness als ondersteuning)?

• Yep, 2x in de week kracht training.

Voetbal en functioneer nu verder zonder kruisband, had na de laatste keer geen zin in nog een operatie. En ben nu voor het eerst pijnvrij dus ik vind het wel prima zo

• Helaas doe ik eigenlijk niks meer, vroeger was ik juist heel actief. Ik heb basketbal en rugby gedaan en was eigenlijk elke dag buiten aan het voetballen met vrienden. Het enige wat ik nog doe is elke dag 4KM fietsen en van het station naar het werk lopen (10min), maarja dat is niet bewust sporten.

Qua dieet heb ik een paar jaar terug gewoon een half jaar zo min mogelijk vet en suiker gegeten/gedronken. Iets van 17KG afgevallen toen.

• @Eximius Netjes!
    Het op letten op eten kan inderdaad al veel doen in sommige situaties.
    Waarom doe je nu minder aan sport als je het zo jammer vind?

• @Buffela het sporten ansich mis ik niet heel erg, het is meer dat ik merk dat ik gewoon een slechtere conditie krijg en wat minder lenig/wendbaar wordt ofzo. Vroeger was het geen probleem om ff een sprintje te trekken of om over een hek te klimmen/springen of een sliding te maken :P

• @Eximius zegt in Wat is jullie betrokkenheid tot sport?:

ff een sprintje te trekken of om over een hek te klimmen/springen

Ben je beroepscrimineel geworden :P?

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.