Temperatuur voor het eerst dit najaar officieel onder nul

• o2wDL1p.png

De afgelopen nacht heeft het in het midden en zuiden van het land op uitgebreide schaal gevroren. De eerste officiële vorst van dit najaar is een feit, meldt Buienradar.

In De Bilt kwam het voor het eerst dit seizoen met -0,7 graden tot vorst. Volgens Buienradar zal de natuur daar snel op reageren: de bladeren verkleuren daardoor snel.

In Noord-Brabant was het het koudst met -2,3 graden in Woensdrecht. Maar aan de grond werd het nog kouder: in Gilze-Rijen is daar -5,5 graden gemeten.

Eerder dan vorig jaar
    De laatste officiële vorstdag voor de zomer was op 1 mei. Toen koelde het in De Bilt af tot -0,1 graden. De eerste vorst werd dit najaar gemeten op 9 oktober in Heino (Overijssel). Vorig jaar was de eerste officiële vorstdag pas op 23 november.

Na een grijs begin van de dag zal vanmiddag de zon gaan schijnen. In de nieuwe werkweek wordt het zachter; regen wordt niet veel verwacht.

Bron RTLnieuws

• Ik ben nog niet klaar voor de winter :(

• @Jenn Ik ook niet haha, ik haat kou

• Ik hoop dat er sneeuw ligt in de laatste 3 weken van december.

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.