Oké tijd reizen is mogelijk....

• Titel is een hypothetische uitspraak.

Wat zou jij doen als dit mogelijk was, in combinatie met de theorie dat je een parallel universum erbij creëert, en zodoende terug kan gaan naar eigen tijd ALS je dat wilt zonder dat de tijdlijn ervoor veranderd is, maar erna uiteraard wel door is gegaan na je afwezigheid (omdat je dus even op vakantie was in het verleden).

Ik heb verschillende gedachtes om uit te proberen…sommige daarvan zijn gelinkt aan financiën.

• Beurs in de gaten houden, kijken wanneer iets skyhigh gaat in waarde, terug in de tijd om die aandelen massaal in te slaan, winst binnenhalen, en terug naar mijn tijd.
    • Net zoals de beurs kan ik kapitaliseren op glitches in games e.d.
    • Foto’s van vroeger! O.a. historische gebeurtenissen, maar ook foto’s van bepaalde locaties vroeger en nu, met een tijdverschil van steeds 10 jaar.
    • Op vakantie in het verleden…in de tijd dat de natuur nog overal te zien was.

Ik kan hier nog veel fantasieën voor bedenken, wat zouden jullie doen?

• Global Moderator

Ik zou een voor een alle tijdperken langsgaan en blijven hangen bij het tijdperk waar ik me het meeste thuisvoel. Doei wereld anno nu :P

• Ik realiseer me dat de titel een beetje clickbait is, mijn excuses.

• @bloemie zegt in Oké tijd reizen is mogelijk....:

Ik zou een voor een alle tijdperken langsgaan en blijven hangen bij het tijdperk waar ik me het meeste thuisvoel. Doei wereld anno nu :P

Wat hoop je te vinden dan :P.
    En wat breng je mee?

• Global Moderator

@Buffela zegt in Oké tijd reizen is mogelijk....:

@bloemie zegt in Oké tijd reizen is mogelijk....:

Wat hoop je te vinden dan :P.
    En wat breng je mee?

Ik wil gewoon zien en ervaren hoe het leven toen was. Als ik nu naar oude gebouwen kijk, kan ik het me haast niet voorstellen dat mensen ooit heel anders hebben geleefd, in zo’n gebouw, wat ze daar deden, en hoeveel generaties er wel niet in hebben geleefd.

En nog meer hersenspinsels.

• Moderator

Ik wil dan weten welke keuzes in de geschiedenis het heden dusdanig beïnvloeden dat de problemen die er nu zijn verdwijnen.

Stel dat we van tevoren zouden weten wat Hitler aanricht, zullen we hem dan de macht geven die hij gekregen zou hebben? Hoe zou de wereld er nu uit zien als we 2e wereldoorlog hadden voorkomen? Je kunt dan elke situatie opnieuw bekijken door keuzes van wereldleiders te beïnvloeden omdat je weet dat er veel narigheid van komt.

Of zouden er dan andere dingen gebeurd zijn? Misschien als het volk Hitler niet de macht had gegeven, was de 2e wereldoorlog wel later gekomen, in een tijd waar de techniek zo ver was dat de wapens groter en sterker waren dan in 1940/1945 en dat we daardoor meer hebben verloren dan wat de mensen in de 2e wereldoorlog verloren hebben.

• Ik zou naar de toekomst reizen in stappen van 5 jaar om te zien wat de klimaatverandering met de mensen en de aarde doet. Ik ben ook benieuwd hoe ze de vervuiling van de aarde tegengaan over 100 jaar.

• @Pik-achu zegt in Oké tijd reizen is mogelijk....:

Ik wil dan weten welke keuzes in de geschiedenis het heden dusdanig beïnvloeden dat de problemen die er nu zijn verdwijnen.

Stel dat we van tevoren zouden weten wat Hitler aanricht, zullen we hem dan de macht geven die hij gekregen zou hebben? Hoe zou de wereld er nu uit zien als we 2e wereldoorlog hadden voorkomen? Je kunt dan elke situatie opnieuw bekijken door keuzes van wereldleiders te beïnvloeden omdat je weet dat er veel narigheid van komt.

Of zouden er dan andere dingen gebeurd zijn? Misschien als het volk Hitler niet de macht had gegeven, was de 2e wereldoorlog wel later gekomen, in een tijd waar de techniek zo ver was dat de wapens groter en sterker waren dan in 1940/1945 en dat we daardoor meer hebben verloren dan wat de mensen in de 2e wereldoorlog verloren hebben.

Dat van Hitler was ook een fantasie van mij, echter zou het puur voor interesse zijn aangezien ik niet voorgoed weg zou willen gaan uit mijn tijd.

@Vink zegt in Oké tijd reizen is mogelijk....:

Ik zou naar de toekomst reizen in stappen van 5 jaar om te zien wat de klimaatverandering met de mensen en de aarde doet. Ik ben ook benieuwd hoe ze de vervuiling van de aarde tegengaan over 100 jaar.

Inderdaad ook een interessante (ondertussen daar iets verkopen van de dag van vandaag in een museum ;P).
    Ik denk dat de technieken tegen vervuiling geweldig kunnen zijn, als je nu al alleen kijkt naar dit:
    Youtube Video

• Ik vraag me af als Adolf Hitler’s moeder een miskraam zou hebben gekregen, hoe zou de wereld er vandaag de dag uitzien. Zouden we het dan beter, slechter hebben of zou de 2e wereldoorlog dan op een ander tijdsgebied afspelen met een andere dicatator?

Dat zou ik willen uitvinden met tijdreizen.

• @Jenn zegt in Oké tijd reizen is mogelijk....:

Ik vraag me af als Adolf Hitler’s moeder een miskraam zou hebben gekregen, hoe zou de wereld er vandaag de dag uitzien. Zouden we het dan beter, slechter hebben of zou de 2e wereldoorlog dan op een ander tijdsgebied afspelen met een andere dicatator?

Dat zou ik willen uitvinden met tijdreizen.

2e wereldoorlog zou vast alsnog gebeurd zijn lijkt me.
    Maar goed WW2 heeft volgens mij ook heel veel technologie in gang gezet e.d.
    Dus ja…

Ik zou persoonlijk ook in de toekomst gaan om te kijken wat de waarheden zijn achter voeding, aangezien dat nu nog volop in de onderzoek is (glutenvrij/eiwit dieet/suikers etc. etc.).
    Ook of er dan een geneesmiddel is voor vele soorten ziektes.

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.