Het leed dat ruitenwisserhypnose heet

• Global Moderator

Elke keer als ik plaats neem achter het stuur, hoop ik dat het niet gaat regenen. Ik lijd aan ruitenwisserhypnose. Het is een ernstige aandoening waarbij je de ruitenwissers volgt als ze aan staan. Je krijgt niks meer mee van de omgeving. Je ziet de spelende kinderen niet, de omaatjes die oversteken, en de vrouw met de kinderwagen zie je ook over het hoofd. Je focus ligt op de ruitenwissers.

Als het een hele dag heeft geregend en ik zit lang achter het stuur. Dan neem ik mijn probleem mee naar huis. Als mijn vrouw het eten klaarmaakt en ze roert van links naar rechts door de pan met soep, dan krijg ik als het ware een filter van flashbacks over mijn hoornvlies gepresenteerd. Een paniekaanval is niet uit te sluiten en als ik er niet over praat met mijn vrouw dan neem ik het mee naar bed. Urenlang plafondstaren en liggen joelen in bed zijn dan het resultaat. Als het buiten waait en ik zie de schaduw van een tak van links naar rechts op het gordijn, dan wil ik wel schreeuwen. Maar dit kan niet, want ik wil de kinderen van 6 en 9 niet wekken. Die moeten weer naar school morgen. En ik… ik denk dat ik me maar weer ziek ga melden morgenvroeg.

Weer een slapeloze nacht. Dit is al de 3e op rij. Ik merk dat de zon langzaam opkomt. Het licht komt de kamer binnen, heel langzaam. “Goedemorgen” klinkt het vanuit de kamer van de kinderen. Maar voor papa is het geen goedemorgen. Papa is bang, paniekerig en wilt slapen. Hoe legt papa aan zijn kinderen uit dat hij last heeft van ruitenwisserhypnose. Elke keer als ik erover wil beginnen krijg ik tranen in mijn ogen. Ik kan het niet meer, ik wil het niet meer. Morgen stop ik met mijn werk en ga ik hulp inschakelen.

We zijn nu 2 weken verder. Ik heb nog steeds mijn werk niet laten weten van mijn ruitenwisserhypnoseprobleem. Ik krijg het mijn strot niet uit. Ik loop telkens vast als ik erover wil beginnen. Misschien lachen ze me wel uit. Vorig jaar zei Kees nog bij de koffie-automaat. “Goh, ruitenwisserhypnose, doe niet zo kinderachtig joh, daar hebben toch alleen maar kinderen last van.” Van binnen voelde dat ik kapot ging, maar ik overwon mijn emotie en lachte met Kees mee. Och wat hebben we gelachen. Kees, onze beste man… hij is alweer 4 maanden dood. Hij was ook vrachtwagenchauffeur. Heeft zichzelf doodgereden tegen een boom. Er was helemaal geen verkeer op die weg. Het was een hele lange weg. Er zat maar één bocht in die hele weg. In die bocht is hij rechtdoor gereden, en parkeerde zijn vrachtwagen met 100 km/h tegen een boom aan. Waarom Kees, waarom heb je het gedaan, je hebt je vrouw en 2 prachtige dochters in de steek gelaten. Ik vergeet nooit meer wat er in de krant stond.

0_1476848783660_upload-53d450d7-b1d8-4c17-83f4-7a749d91d3cd

• Killer aanbieding lol

• Kut Kees ook, eerst zijn collega kapot maken en dan zichzelf.
    Leuk gedaan!

• Global Moderator

Killerclowns ontmaskerd

Door bas van toor

godver ik heb het ff niet meer :'D

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.