Leuke dingen die kinderen zeggen

• Global Moderator

Ik werk tamelijk veel met kinderen, begeleid ze in activiteiten en geef huiswerkbegeleiding aan kinderen die net niet mee kunnen draaien op de lesstof van school. Wekelijks hoor ik kinderen dingen zeggen die ik als notitie noteer in mijn telefoon. Ik dacht ik deel er een paar, als jullie ze tof vinden plaats ik er meer.

Toen ik mijn bril aan het poetsen was hield een kind zijn schrift onder mijn neus en vroeg of de uitkomsten van de sommen goed waren. Ik zei tegen een hem “wacht even ik zie het niet zo goed”. Waarop hij reageerde “Oh, ik dacht dat je alleen een bril had om er slimmer uit te zien.”

Gesprek met een jongen van groep 5.

Ben jij ouder dan 20 jaar?
    – Ja, ik ben ouder dan 20 jaar.
    Hadden ze toen jij klein was kleuren?
    – Hoe bedoel je?
    Ik heb een foto van papa en mama toen ze kindjes waren, en op die foto stonden geen kleuren.

Meisje van 9 jaar.
    “Als ik later groot ben dan koop ik een kat en noem ik hem Jezus. Want als hij dan dood gaat dan praten ze in de kerk over hem.”

We waren bezig met een opdracht, en er stonden allemaal vormen in het boek. Een daarvan was een piramide. Zegt een jongetje “Oh kijk een Egyptisch huisje”

Als jullie meer willen, just ask.

• Moderator

Kijk dit is dan weer cute, vergeleken met die creepy shit die sommige koters zeggen

• Global Moderator

Oh, ik dacht dat je alleen een bril had om er slimmer uit te zien

Hahahha ik moest best wel lachen om die.

• Global Moderator

Ik moest lachen. Meer aub!

• Global Moderator

Mijn zusje van 12 trouwens.

Ik: Ik kan me niet voorstellen dat MeisjeDjamila een volwassen vrouw is.
    Zij: Kijk eens naar jezelf

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.